Księgowość w małej i dużej firmie

Dział księgowości wygląda różnie w zależności od wielkości firmy. Przedsiębiorstwa jednoosobowe zazwyczaj nie są wstanie utrzymywać własnej księgowej dlatego powierzają to zadanie biurowi rachunkowemu. Większe firmy, kilkuosobowe, posiadają często własną księgową, która ma szeroki zakres obowiązków. Osoba ta jest odpowiedzialna za sprawy kadrowe, płacowe oraz ściśle księgowe. Dlatego osoba zatrudniona w tego rodzaju firmie powinna mieć szeroka wiedzę oraz duże doświadczenie bo obowiązków jest bardzo dużo a odpowiedzialność ogromna. Najlepiej zorganizowane są pod tym względem duże przedsiębiorstwa oraz korporacje. Posiadają one cały dział księgowy, w skład którego wchodzi czasem kilka osób. Każda z nich odpowiada za inną część księgowości firmy. Istnieje tu osobny dział kadr, w którym osoby zajmują się dokumentacją związaną z zatrudnieniem pracowników oraz naliczaniem dla nich wynagrodzeń. Osobny dział księgowości zajmuje się jedynie sprawami związanymi z finansami przedsiębiorstwa. Takie rozdrobnienie pracy pozwala na bardziej profesjonalne i dokładne zarządzanie firmą.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Szukaj

Kategorie

Polecane

Chmura Tagów

Przyjaciele

  • www.sfd.pl/art/Fitplota/Magdalena_Koral_weC5BAmie_%C5%9Blub%21-a411.html